,

نحوه صحیح استفاده از تردمیل

تردمیل

نحوه صحیح استفاده از تردمیل

امروزه کمبود وقت کافی ازجمله علل افزایش استفاده از وسیله‌ای به نام تردمیل در اکثر خانه‌ها است. تردمیل دستگاهی مناسب برای انجام حرکات ورزشی در محیط دلخواه افراد است. برخی از افراد برای کاهش وزن و افزایش بازدهی سیستم قلبی عروقی و تنفسی و تقویت عضله‌های خود از تردمیل استفاده می‌کنند؛ اما تردمیل نیز مانند بسیاری از دستگاه‌ها اگر به‌طور صحیح مورداستفاده قرار نگیرد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در ستون فقرات، لگن، زانو، ساق، مچ پا و… شود. برای همین رعایت برخی نکات باعث استفاده صحیح از این دستگاه ورزشی خواهد شد.
ازجمله نکاتی که در استفاده صحیح از تردمیل باید رعایت شود:

با کفشی مناسب روی تردمیل بروید.

برای این‌که از ورزشی سالم و مفید برخوردار شوید لازم است از کفش جهت دویدن بر روی تردمیل استفاده کنید. عدم استفاده از کفش موجب آسیب رسیدن به فرد مخصوصاً قسمت پاها می‌شود و نه‌تنها موجب سلامتی و تندرستی نمی‌شود بلکه باعث صدمه زدن به فرد می‌شود.

شیب تردمیل را بر اساس شرایط جسمی‌تان تنظیم کنید.

در ابتدا شما باید مطمئن باشید که دویدن روی شیب موجب ناراحتی جسمی و سلامتی‌تان نمی‌شود. تنظیم مناسب سرعت و شیب باعث رسیدن به‌شدت ضربان مناسب قلب می‌شود. به هنگام استفاده از تردمیل ممکن است فرد با شرایط خاصی مواجه شود که در این صورت باید به پزشک مراجعه نمود. توصیه پزشکی برای تنظیم شیب حداقل دو درجه به سمت بالا هست تا کف تردمیل مانند زمین عمل کند.

تعادل به هنگام ورزش با تردمیل

برخی از افراد به هنگام پیاده‌روی تند تعادل خود را از دست می‌دهند و برای همین به آن‌ها توصیه می‌شود از تردمیل هایی که دارای دودسته در طرفین خود هستند استفاده کنند تا موجب ایمنی بیشتر آن‌ها شود.

تقویت عضلات ران

افرادی که دچار زانودرد هستند باید قبل از شروع پیاده‌روی عضلات چهار سر ران‌هایشان را تقویت کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

در طول ۲۴ ساعت بهتر است چند بار از تردمیل برای دویدن استفاده شود؟

برای این‌که از تردمیل برای افزایش سلامتی و تندرستی‌تان استفاده کرده باشید بهتر است ۵ روز در هفته و هر دفعه در حدود نیم ساعت از تردمیل برای پیاده‌روی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید استفاده بیشتر فواید زیادی را برای کاربر نخواهد داشت.

گرم و سرد کردن بدن

ورزش با تردمیل نیز مانند سایر حرکات ورزشی نیاز به آماده‌سازی و گرم کردن بدن دارد و پیش از رفتن روی تردمیل باید بدن را گرم کرد. برای گرم کردن بدن می‌توانید دویدن را به مدت ۵ دقیقه با سرعت کم شروع کنید تا آماده برای دویدن بیشتر شوید. هم‌چنین در انتهای ورزش نیز باید به مدت ۵ دقیقه سرعتتان را کاهش دهید تا بدنتان سرد شود. عدم توجه به این نکات موجب بروز مشکلات عضلانی خواهد شد.

مدت مشخصی در برنامه ورزشی با تردمیل

بسیاری معتقد هستند که ورزش هر چه خسته‌کننده‌تر باشد مفید خواهد بود ولی درحالی‌که اگر خستگی بیش‌ازحد مجاز طول بکشد موجب بروز ناراحتی و صدمات می‌شود.
عدم اطاعت کامل از تردمیل
از تفاوت اصلی با دویدن روی تردمیل و زمین این است که در تردمیل یک نوار محرک در زیر پای او قرار دارد و موجب به حرکت درآوردن پاها می‌شود. تعداد زیادی از کاربران تردمیل اختیارات خود را به آن می‌دهند تا پایشان را به حرکت دربیاورد و آن‌ها را به عقب ببرد و هر بار با عقب بردن پا آن را بلند کرده و به جلو بیاورند. با انجام این کار حرکت نوار تردمیل باعث کشیده شدن پا و به هم خوردن کل بیومکانیک بدن می‌شود. با در اختیار گذاشتن حرکت بر عهده تردمیل موجب کشیدگی عضلات، تاندون‌ها، رباط‌های مفاصل اندام تحتانی و؛ و باعث بروز مشکلات در این ناحیه‌ها خواهید شد. سعی کنید همانند دویدن و راه رفتن طبیعی خود بر روی زمین اقدام به پیاده‌روی تردمیل کنید.

بر روی تردمیل قدم‌های بلند برندارید.

سرعت بیش‌ازحد تردمیل موجب برداشتن قدم‌های بلند و درنتیجه کشیده شدن عضلات می‌شود. روش صحیح استفاده از تردمیل برداشتن قدم‌های کوتاه با تکرار بیشتر است.

فشار بدن را بر روی دسته‌ها نیندازید.

بسیاری از افراد تازه‌کار در حین راه رفتن بر روی تردمیل دسته‌های آن را محکم می‌گیرند و موجب کشیده شدن پاها به سمت عقب و باعث جلو آمدن تنه فرد به جلو و اندام تحتانی به عقب می‌شوند و در پی آن کمر به‌طرف عقب قوس برمی‌دارد که در آینده موجب بروز کمردرد می‌شود. هم‌چنین گرفتن دسته‌های تردمیل موجب فشار بر روی شانه‌ها و درد آن‌ها نیز می‌شود.

به پایین نگاه نکنید.

با نگاه به پایین شما به گردن خود فشار وارد می‌کنید که موجب گردن درد می‌شود. همیشه سعی کنید به هنگام راه رفتن در تردمیل به جلو نگا کنید و برای این کار قرار دادن تلویزیون می‌تواند حواس شما را پرت کرده و نگاه شمارا به سمت جلو نگه دارد.

برای خرید تردمیل در تبریز میتوانید از طریق صفحه تماس با ما ، با ما در ارتباط باشید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در خصوص این مطلب نظری دارید؟
دیدگاهتان را به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *