آیا ورزش با تردمیل برای بازیکنان فوتبال مفید است؟

تردمیل-باشگاهی-آیرون-مستر-s600

بازیکنان فوتبال در آمادگی جسمانی به مدت ۹۰ دقیقه روی تردمیل ورزش می کنند. بنابراین باید تست روی آن انجام دهند تا مشخص شود که آیا بازیکن برای زمین های فوتبال آماده است یا نه؟ پزشکان در مرحله ی اول با آهستع دویدن بازیکن را تست می کنند و نسبت به آن ضربان قلب را می سنجند. در مرحله ی دوم بازیکن با سرعت زیاد شروع به دویدن می کند در اینجا نیز ضربان قلب را می سنجند. اگر ضربان قلب و تنفس بازیکن نرمال باشد در آن صورت اجازه ورود به زمین را دارد. علاوه بر این کار باعث می شود عضلات ران ها و ماهیچه های پا نیز انعطاف پذیر باشد و در مقابل ضربه های وارد از حریف در ناحیه پا و ران آماده باشد. بازیکن فوتبال معمولا مسیر رو به جلو روی تردمیل راه می رود علاوه بر این مسیر رو به عقب را نیز تمرین میکند.

jale

تردمیل باعث می شود شتاب بازیکن نیز بالا رود تا در مقابل تیم حریف از توپ محافظت کند. به طور مثال می توانیم چند تا از بازیکنان مشهور را نام ببریم. لیونل مسی یکی از سریعترین بازیکنان در زمان خود بوده است که یکی از ورزش های مورد علاقه اش تردمیل و فیتنس است. علاوه بر این کریستیانو رونالدو هیکل نسبتا درشتی به مسی دارد و مدافع خوبی می تواند باشد.

غ

راه رفتن روی تردمیل یکی از موثرترین راه برای از دست دادن وزن و افزایش سوخت کالری می شود. قبل از استفاده از تردمیل پوشش لباس خیلی مهم است باید یک تی شرت مناسب با شلوارک بپوشد تا بدن بتواند خوب تنفس کند چون بدن عرق می کند. علاوه بر این باید کفش مناسب با جوراب بپوشید تا پاشنه هایتان ساییده نشود و احتمال افتادن از روی تردمیل کم شود. معمولا در باشگاه ها توصیه می کنند که از میله های موجود در دو طرف تردمیل با دست از خود نگه داری نکنید چون هم باعث حواس پرتی می شود و هم کالری کمتر می سوزد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

در خصوص این مطلب نظری دارید؟
دیدگاهتان را به اشتراک بگذارید...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *